پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

پرچمدار عشق

یا اباالفضل العباس

وداع یک بانوی نمونه با همسری نمونه

                                                    علی جان

 

پدرم گفت همین امشب مهمان او خواهم بود.

 

اکنون علی جان ! ای شوی همیشه وفادار!ای همسر همیشه مهربان!من عازمم. بر من مسلم است

 

که از امشب مهمان پدرم و خدای او خواهم بود. گریزان از این دنیای پر بلا و سراسر مشتا قم به خانه بقا.

 

تنها دل نگرانیم برای رفتن تویی و فرزندانم. شما تنها پیوند میان من و این دنیائیدکه رفتن را سخت می کند.

 

اما دلخوشم به به اینکه شما هم اخرتی هستید مال انجائید. شما جسمتان در اینجاست.دیدار با شما از انجا اسانتر است.

 

علی جان! ولی جدا شدن هم از تو همین قدر سخت تر است.

 

به همین شکل هم مشکل است. به خدا می سپارم شما را و از او می خواهم که سختی های این دنیا را برای

 

شما اسان گرداند.

 

علی جان! من در سالهای حیاتم با شما وفادار بوده از من دروغ و خدعه و خیانت هرگز ندیده ای .

 

لحظه ای پا را از حریم مهر و وفا بیرون نگذاشته ام. بر خلاف فرمان و خواست و میل تو حرفی نگفته ام.

 

کاری نکر ده ام . اعتقادم همیشه این بود که جهاد زن رفتار نیکو با همسر است.

 

خوب شوهر داری است. و از این عقیده تخطی نکرده ام.

 

علی جان!مرگ ناگزیر است و انسان میرنده ناگزیر از وصیت و سفارش

 

علی  جان!به وصیت هایم عمل کن چه انها که در رقعه ای مکتوب اورده ام و چه اینها که اکنون می گویم.

 

در انجا باغهای وقفی پیامبر را نوشته ام که به حسن بسپاری و او را به حسین و حسین به امامان پس از خویش تا آخر.

 

و نیز سهمی برای زنان بنی هاشم و بخصوص امامه (دختر خواهرم ) قائل شده ام و اگر چیزی ماند

 

برای ام کلثوم دخترم.

 

اینها را نوشته ام اما حرفهای مهمتر مانده است.

 

اول اینکه تو پس من ناگزیری به ازدواج کردن. ازدواج کن و امامه خواهر زاده ام را بگیر که او به

 

فرزندانمان مهربان تر است.

 

دوم مرا در تابوتی به همان شکل که گفته ام حمل کن تا محفوظ تر بمانم.

 

و سوم مرا شبانه غسل بده از روی پیراهنم شبانه بر من نماز بگذار و مرا شبانه و مخفیانه دفن کن.

 

و مدفنم را مخفی بدار . مبادا مردمی که به من ستم کرده اند بخصوص آن دو بر جنازه و نماز و دفنم حاضر

 

شوند. و از مکان دفنم آگاهی یابند.

 

یاران معدود و محدودمان با تو شرکت بجویند در نماز خواندن و تشییع جنازه و دفن اما بقیه نه

 

از زنان فقط ام سلمه. ام ایمن. فضه و اسمابنت عمیس و از مردان سلمان. ابوذر. مقداد. عمار. عبدالله

 

و حدیفه.همین

 

... وای گریه نکن علی جان

 

من گریه ام برای توست . تو چرا گریه می کنی.تو مظلوم ترین مظلوم عالمی. گریه بر تو رواتر است.

 

من انچه کرده ام برای دفاع از حقوق مغصوب تو بود.

 

من می دانستم که رفتنی ام. پدر مرا مطمئن کرده بود ولی هم می دانستم و هم می دانم که پس از رفتنم

 

بر تو چه خواهدرفت. و این جگر مرا آتش میزد و مرا به طلا طم می داشت.

 

پس تو گریه نکن علی جان!عالم باید برای این همه مظلومیت تو گریه کند.

 

... تو را و کودکانمان را به خدا می سپارم علی جان!

 

سلام مرا تا قیامت به فرزندان اینده مان برسان.

 

 

       داغ

            یعنی

                  سوختن

                            بی فاطمه(ع)

نظرات 3 + ارسال نظر
دختری که هیچ کس و جز تو نداره چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:27 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com


سلام
ای رهگذر
با نگاه بی انتهایت
به عمق تک تک حروف و
واژه هایم بنگر و
آرام آرام
مرا همراه با این صفحه ورق بزن...
و بعد به رسم روزگار مراو
عمق نو شته هایم را
به دست فراموشی بسپار...
...آواره سر گردان...

سلام ممنون که سر زدی بازم بیا

شکوفه سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ب.ظ http://blossom1980.mihanblog.com

سلام.... خوبین .. منم این ایام را به شما تسلیت میگم و از حضور گرمتون ممنون .. منتظرتون بازم هستم ...

مانیا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:14 ب.ظ http://dokhtaroneh.blogfa.com

علیک سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد